Nieuwsberichten

VVV-Venlo steunt Hospice Mariaweide als een van de vier Goede doelen dit seizoen.

Logo_VVV_Venlo_1903

Als regioclub zijn wij ons ervan bewust dat onze status ook maatschappelijke verantwoordelijkheden met zich meebrengt. Als VVV-Venlo zijnde, zijn we ook blij dat we een positieve invloed kunnen uitoefenen op het welzijn in de regio Noord- en Midden Limburg. Met tal van projecten, georganiseerd door onder andere onze maatschappelijke stichting VIA VVV, toont VVV-Venlo zijn maatschappelijke betrokkenheid.
Landelijk steunen wij drie goede doelen, namelijk Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), Fonds Gehandicaptensport en FC Robinstijn.

Samen met FC Robinstijn zorgen we ervoor dat we voetbal gerelateerde kinderwensen in vervulling kunnen laten gaan. Ieder kind in de leeftijd van 5 tot 18 jaar, die het om welke reden dan ook verdient om eens een dag in het zonnetje gezet te worden, geven wij een unieke voetbalbeleving waarbij hij of zij echt even het middelpunt is!

Regioclub
Graag willen wij als regioclub juist ook goede doelen in onze eigen regio steunen. Welke goede doelen dat zijn, wordt bepaald door input vanuit onze fans en goede doelen zelf. Voorafgaand aan elk seizoen kan men zich inschrijven. Uit al deze inschrijvingen worden uiteindelijk enkele goede doelen gekozen die wij het gehele jaar door zullen ondersteunen om zo ook onze regio te steunen! Dit seizoen zetten wij ons lokaal in voor M.A.-run, Beestenboel, Hospice Mariaweide en Kinderonderzoeksfonds Limburg.

M.A.-Run
Stichting Maria Auxiliatrix Run (M.A.-Run) organiseert jaarlijks de zijspanrit van Noord Limburg en een onvergetelijk feestweekend voor mensen met een beperking afkomstig van Zorggroep Limburg Venlo, Mytylschool Venlo, Impuls Venlo en Gehandicapte scouting HertogReinoud Venlo. De mensen met een beperking staan altijd centraal binnen de keuzes van alle activiteiten! De ruim 200 zijspanrijders, 170 gemotoriseerde verkeersregelaars en 250 vrijwilligers afkomstig uit Nederland, België, Duitsland en Scandinavië die er elk jaar gezamenlijk ruim 100.000 kilometer voor onze run rijden en meer dan 6.000 vrijwilligersuren in onze run investeren, willen allemaal maar ÉÉN ding: Deze groep kinderen, jongeren en hun familie een onvergetelijk weekend bezorgen.

Beestenboel
Beestenboel is een dierenparkje op het Auxiliatrix terrein waar iedereen kan komen genieten van de dieren en de rust.
Jong oud, met of zonder handicap, arm en rijk. Het parkje is gratis toegankelijk, men kan er spelen en dieren  knuffelen en er is koffie, thee en ranja voor iedereen! Beestenboel draait op vrijwilligers en ontvangt geen subsidies. Oftewel: 100% mogelijk gemaakt door de Venlonaren zelf!

Hospice Mariaweide
Hospice Mariaweide is een huis waar ongeneeslijk zieke mensen (de gasten) de laatste weken of maanden van hun leven kunnen doorbrengen en familie en vrienden kunnen ontvangen. Het team van het Hospice Mariaweide bestaat voornamelijk uit een grote groep vrijwilligers die zich dag en nacht belangeloos inzetten, voor de zorg aan de gasten. Daarin worden zij gesteund door een team van deskundige professionals van De Zorggroep. In het Hospice wordt niet alleen goede zorg geboden, mede dankzij de vrijwilligers is er is ook alle tijd voor persoonlijke aandacht en ruimte voor persoonlijke invulling. Samen met de gasten en hun naasten probeert het team van Hospice Mariaweide zoveel mogelijk kwaliteit van leven te geven in de laatste levensdagen.

Kinderonderzoekfonds Limburg
Kinderen verdienen een gezonde en onbezorgde toekomst. Toch worden er jaarlijks meer dan 5.000 kinderen uit heel Limburg op de afdeling Kindergeneeskunde in het Maastricht UMC+ behandeld. Voor een aantal ernstige ziektes bestaan nog onvoldoende behandelingsmethoden.
De onderzoekers in het Maastricht UMC+ zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om kinderen met ernstige ziektes te behandelen. Onze drie veelbelovende onderzoeksprogramma’s richten zich met name op het voorkomen van vroeggeboorte, het vroegtijdig diagnosticeren van astma op heel jonge leeftijd en kinderen en jongeren met overgewicht en obesitas.